International Corporate Film Showing 2021

 

上映作品

WordMediaFestivals

2000年設立。ドイツ・ハンブルクで開催され、コーポレートコミュニケーション、セールスプロモーション、TV番組、Webなど10数カテゴリーからなる国際映像祭。

https://www.worldmediafestival.org

WordMediaFestivals

1. CORPORATE FILM DEDICATED TO
THE 5TH ANNIVERSARY OF THE GPM KIT GROUP
(Grand Award)

(ロシア)12分 日本語字幕付き
企画:GPM KIT
製作:SP Mamlin Boris Lvovich

解説:GPM KITグループはロシア映画界を牽引する映像製作・配給会社。美しいCGとの融合によって自社を紹介。映像の案内役はCEOのラファエル・ミナスベキアン。確信と情熱に満ちた言葉でロシア・コンテンツの現在と未来を語る。

The GPM KIT group is a visual media production and distributing agency that leads the Russian film industry. This short with beautiful CG introduces the company guided by the General Manager of the Group, Rafael Minasbekyan. He also talks about the present and the future of Russian content.

2. AUDI - THE SENSATION OF SOUND
(GrandPrix)

(ドイツ)3分 日本語字幕付き
企画:AUDI AG
製作:HONEST Productions GmbH

解説:新世代のEV(電気自動車)Audi e-tron GTに搭載される“音”がいかにして着想、設計、創造されるかを3分間の映像に凝縮。アクセルやブレーキなどに用いられる音が、2人のサウンドデザイナーの手によって形づくられていく。

"Sound" is installed in the EV Audi e-Tron GT of the upcoming generation of an electric vehicle. Its exceptional idea, design and creation are presented in this three minutes short. Experience the sound two designers created and remixed by the EV's accelerator and brakes and the film's "visual" sound.

Dimitrios Karras氏(COO)インタビュー映像
(HONEST Productions GmbH)

3. KERN MICRO HD - MADE TO WORK
(Gold)

(ドイツ)2分
企画:Kern Microtechnik GmbH
製作:Berggeist Film

解説:ドイツKern Microtechnik社が手掛けるのは超精密CNC(コンピュータ数値制御)切削加工機器。この作品は映像と音のみで構成されるが、性能について多くの言葉を重ねるよりも、あえて言葉を使わないことで、技術をより際立たせ、見る者の興味を引き付ける。

Kern Microtechnik GMBH in Germany produces CNC micro milling machines. Although this film consists of only image and sound, the audience is attracted by the potential quality of their engineering competence rather than thousand words of explanation in terms of specifications.

4. OPENING DOORS ACROSS THREE CONTINENTS
(Gold)

(イギリス)6分 日本語字幕付き

企画/製作:European Bank for
Reconstruction and Development (EBRD)

解説:ドアを開くとエジプトやカザフスタン、ウクライナなどの異国を巡る刺激的な旅へ。私たちを誘ってくれるのは、欧州復興銀行(EBRD)の投資事業の紹介映像。暑い日差しや冷たい空気、働く人々の息づかいまでも感じられる。

Once you open the door, you are invited to a journey in exotic countries such as Egypt, Kazakhstan and Ukraine. These are the images of investment operations of the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD). You could feel even heat of blazing sunshine, freezing air and even the workers’ breathing.

5. ACE GROUP INSPIRATIONAL SHORT SERIES (1): AGILAN THANI
(Grand Award)

(マレーシア)13分 日本語字幕付き
企画/製作:ACE Pictures Entertainment

解説:マレーシア史上最高の格闘家の一人と呼び声の高いアギラン・ターニ。ONE(総合格闘技)ウェルター級世界タイトル戦に参戦し好成績をおさめる。映像はいじめられていた少年期から現在まで、アギランが最強のファイターへと変貌を遂げる物語を映し出す。

AGILAN THANI is one of the toughest fighters in the history of Malaysian mixed martial arts. He was ONE Welterweight World Title challenger and achieved excellence in fights. Inspired by a true story, ACE Group created this short, which looks back from boyhood suffered from bullying up to the present.

Peter Wong氏 (President)インタビュー映像
(ACE Pictures Entertainment)

AUTOVISION AWARDS

1993年設立。2年に一度、ドイツの国際モーターショー (IAA) の時期に合わせて開催。主に自動車、モビリティ業界向けの企業映像祭。

https://www.autovisionawards.com/en/

AUTOVISION AWARDS

6. The Perfect Line
(Silver)

(ドイツ)3分 日本語字幕付き

企画:Porsche AG
制作:Field Productions

解説:ポルシェのデザインはどこから生まれるのか。スキーのインストラクターをしていたチーフデザイナー、ミヒャエル・マウアーが、オリンピック男子滑降の元金メダリスト、アクセルルント・スビンダルと、車の「完璧なライン」について語る。

What inspires Porsche’s designs? Chief designer Michael Mauer used to be a professional ski instructor. He gets together with former downhill skier and gold medalist Aksel Lund Svindal to shed light on the “perfect line.”

7. GIRLS LIKE ME
(Gold & Best Camera)

(ドイツ)2分 日本語字幕付き

企画:Schaeffler Technologies AG & Co. KG
制作:STEREOSCREEN GmbH

解説:シェフラーがサポートする若きドイツの女性レーサー、ソフィア・フローシュは、2018年のF3のレースで壮絶な事故に見舞われた。しかし、奇跡的に生還し、世間が求める女性らしさにとらわれることなく今も戦いに挑み続けている。

Sophia Flörsch is a young German Schaeffler-backed racer who had met with a horrific accident in the 2018 Formula 3 race. She miraculously survived, and now continues to compete while fighting prejudice against women.

8. Drive #LikeABosch
(Best Direction・Best Music含む6賞)

(ドイツ)1分 日本語字幕付き

企画:Robert Bosch GmbH
制作:CZAR Film GmbH

解説:会社員の悲哀をきわどい言葉で歌い上げた“Like a Boss”のパロディ・ソング。メロディはそのままに、ボッシュがエコとSDGsを呼びかける明るく軽快な曲へ見事に昇華。オリジナルとは違ったテイストで見る者を笑いに誘う。

Bosch exquisitely transformed “Like a Boss” which would show the sorrow of an office worker with racy words into an optimistic song which offers ecology and SDGs. Despite totally different atmosphere from the original song, this video offers us to smile.

Cannes Corporate Media & TV Awards

2010年設立。フランス・カンヌで開催。企業映像、オンラインメディア、TVドキュメンタリー等、世界五大陸からのエントリーがあるフェスティバル。

https://www.cannescorporate.com

9. The Art of Cooking a Sustainable Tire
(Gold)

(フランス)3分 日本語字幕付き

企画:Michelin Corporate Communications & Contents
制作:Michelin Audiovisual Dpt

解説:ミシュランのリサイクルの資源を使った“サステナブルなタイヤの作り方”を軽快なリズムと音楽にのせてレシピ動画仕立てで紹介。難解になりがちな製造プロセスを、コミカルに分かりやすく解説する。

Michelin showcases their recipe for making an eco-friendly tire using recycled material. With a lively pace and catchy music, this complicated process is transformed into a comical and easy-to-digest recipe video.

Annalisa De Simone氏(Topic Leader Recherche & Innovation)
インタビュー映像
(Michelin Corporate Communications & Contents)

10. Lifestyle

(台湾)1分30秒 日本語字幕付き

企画:Lifestyle Enterprise Inc.
制作:Wizard Films/ Yuan Ze University

解説:ライフスタイルは人それぞれ。自然との調和を愛する人もいれば、都会的な魅力を好む人 もいる。自分らしいスタイルであれば、人生は自由で豊かになる。そんなライフスタイル 社の想いが込められた作品。

Each person has a different lifestyle. Some people love to live in harmony with nature, while others prefer the charm of the city. Having a lifestyle that fits you can enrich your life. These are among the concepts that Lifestyle expresses in this dramatic piece.

11. Aarhus University - Remember who you are, when choosing your education
(Finalist Certificate)

(デンマーク)2分 日本語字幕付き

企画:AU Engineering
制作:M2 Film

解説:美しい森の中で、家出をした幼い少年と少女が遊ぶ。ナレーションはその十数年後の2人の会話。子どもの頃の思い出を振り返る2人は、有意義な人生のために本当の自分でいられる人生の選択をしようと語り合う。

Two children, who have run away from home, play in a lush forest. The narration is a conversation between them over a decade later, as they look back on their childhood memories and talk about making choices that allow them to be their true selves and live meaningful lives.

12. Randers Tegl – Waterstruck bricks
(Gold)

(デンマーク)2分 日本語字幕付き

企画:Randers Tegl
制作:M2 Film

解説:RandersTegl社のレンガにはそれぞれ個性があり、1つとして同じレンガはない。熟練の職人が工場から作り出したレンガが、世界中の気品のあるレンガ造りの建物に個性を与えている。

Each Randers Tegl brick is unique, and no two bricks are alike. Created by skilled craftsmen, they give character to graceful brick buildings around the world.

13. 100 Years Theben | 100 Years of Change
(Gold & Best Director)

(ドイツ)4分 日本語字幕付き

企画:Theben AG
制作:Cinecore Motion Pictures GmbH

解説:創業100年を迎えたtheben社の歴史を辿ったショートムービー。

創業者パウル・シュウェンクが第一次世界大戦で兵士を務めたのち、タイマーを開発し、事業を軌道に乗せるまでの困難や葛藤をドラマチックな映像で描いている。

This short movie traces the history of Theben, a century-old company. It dramatically depicts the adversities and struggles of the founder, Paul Schwenk, who served as a soldier in World War I before inventing the theben-timer and getting his business off the ground.

Rolf Heiler氏(Managing Director)インタビュー映像
(Cinecore Motion Pictures GmbH)

<注意事項>※必ずお読みください

  • ●下記に該当する方はご来場をご遠慮ください。
      ・ 37.5度以上の発熱がある方。
      ・ 咳・咽頭痛等の症状のある⽅。
      ・ 体調がすぐれない方。
      ・ 政府、保健所等から自宅待機を要請されている方。
  • ●ご来館前にご自身で検温をお願い致します。
  • ●接触確認アプリ(COCOA)等のご活⽤を推奨します。
  • ●入館時に検温にご協力ください。
  • ●館内ではマスク着用にご協力ください。
  • ●手洗い、手指消毒にご協力ください。
  • ●館内での会話はできる限りお控えください。
  • ●館内での飲食はお控えください。(蓋つきの飲み物は除きます)
  • ●混雑時には入場制限を行います。

会場案内 / 問い合わせ先

地図

[会場のご案内]

ユーロライブ

〒150-0044 東京都渋谷区円山町1-5 KINOHAUS 2F

アクセス

渋谷駅下車、Bunkamura前交差点左折

チケット購入について (2か所で販売)

前売券:2,500円 当日券:3,000円

チケットぴあ(11/29まで)
Pコード 551-763

映像文化製作者連盟(11/24まで)
E-mail予約(vaKknt8Zinfo@eibunren.or.jp)
チケット購入について
ご予約後、お振込み又は会場にてお支払いをお願いします。

[問い合わせ先]

公益社団法人 映像文化製作者連盟

〒103-0016 東京都中央区日本橋小網町17-18
TEL 03-3662-0236 FAX 03-3662-0238
https://www.eibunren.or.jp

芸術文化振興基金助成事業
CoFesta