International Corporate Film Showing 2019

上映作品

WordMediaFestivals

2000年設立。ドイツ・ハンブルクで開催され、コーポレートコミュニケーション、セールスプロモーション、テレビ番組、Webなど10数カテゴリーからなる国際映像祭。

https://www.worldmediafestival.org

1. AN ODE TO SELF-DETERMINATION
(intermedia-globe GOLD)

(スイス)2分 日本語字幕付き
企画:Swiss Life Group
製作:Seed Audio-Visual Communication AG

解説:シンプルで詩的な表現を用い映し出されるのは、どこか不安げで何かを見据える老若男女のたくさんの瞳。一歩前を踏み出す者には笑顔が宿る。言い訳ばかりを繰り返す人々に手向けられた、最後には心がほぐれる温かい映像。

This short poetic video shows many anxious stares of all kinds of people from young to old, along with the simple dialog tribute to those who have excuses for everything. A smile will come to whoever with a determination.

2. YOU CAN'T SPELL IT
(intermedia-globe GOLD)

(ドイツ)3分
企画:Ministerium für Wirtschaft/Arbeit und Wohnungsbau Baden-Württemberg
製作:AV MEDIEN Film und Fernsehen GmbH

解説:その地名を知らなくとも、各分野で世界に名を馳せる一流有名企が揃い、広大な自然があり、先端を行く教育を誇り、天才アインシュタインの生誕の地であることを映像で明確にしたドイツのバーデン=ヴェルテンベルグ州を紹介するビデオ。

This simple but clear video shows how the state is anonymously known by the world's top-ranking companies, the black forest, the excellent education, and the Genius Einstein regardless of its hard to spell and recognize the name, Baden-Wurttemberg, a state in Germany.

3. WHAT IT TAKES TO FLY THE RED BULL AIR RACE
(intermedia-globe GOLD)

(ドイツ)3分 日本語字幕付き
企画:Red Bull Air Race GmbH
製作:Rückenwindfilm GmbH

解説:レッドブル社のエアレースに出場するパイロット達が、過度の重力がひき起こすコックピット内の過酷な状況を克明に語る。洗練されたグラフィックを使い、エキサイティングな見た目とは裏腹に、緻密さを追求するパイロットの様子がうかがえる。

Red Bull Air Race pilots talk in detail about what is going on in their mind and the bodies in the cockpits once a tremendous load of G-Force is on them but still, try to win the exciting race.

4. WHAT THE H*** IS MACHINE LEARNING?
(Grand Award)

(ドイツ)2分 日本語字幕付き
企画:SAP SE
製作:Goebel + Mattes

解説:今後、様々な分野での活用が見込まれる「機械学習」。でもこれって一体何?私たちの生活を脅かすもの?それとも豊かにするもの?それって本当に役立つの?この作品が、日常のありがちな場面を通して私たちの素朴な疑問に答える。

What is Machine Learning good for? Does it help us? What does it have to do with real life? This short video can answer simple questions we all have by showing us how ML will be integrated into our daily life scene by scene.

5. MUMS FOR SAFETY
(Grand Prix)

(オーストラリア)4分 日本語字幕付き
企画:Lendlease
製作:In the Thicket/Lendlease

解説:安全な職場は誰にとっても大切。あなたの安全を世界で誰よりも思っているのは、あなたの“お母さん”のはず。そんな“お母さん目線”で従業員の安全意識の向上を愛情と共に訴える。登場するお母さんたちは、実際の従業員の母親たちが熱演。

Workplace safety is important for everyone. And no one in the world cares about your safety more than your mum. In this video the actual mothers of the company's employees teach about workplace safely with passion and motherly love.

US International Film & Video Festival

1967年設立。アメリカ・ロサンゼルスで開催。コーポレート、教育、エンターテイメント、ドキュメンタリーの分野に分かれ、毎年20数ヶ国からエントリーがある世界的な映像祭。

http://www.filmfestawards.com/

6. INSIDER'S GUIDE TO RIGA
(GOLD CAMERA /BEST OF FESTIVAL WINNER)

(ラトビア)9分 日本語字幕付き
企画:Riga Tourism Development Bureau
製作:DDB Latvia & Nonsense TV

解説: リガはバルト三国の1つであるラトビア共和国の首都。Facebookでの若者層へのPRを狙った街の紹介映像は、従来の観光案内とは一味違いユーモアたっぷり。市民の憩いの場を中心に8人のキャラクターが街とその暮らしの魅力を伝える。

Riga is the capital of Latvia, which is one of the Baltic countries. Unlike typical destination advertising, promotional videos for Facebook targeting the younger generations are more humorous. In this video, eight characters introduce locals’ favorite spots in Riga.

7. RUSAL. TRUE STORIES. LOVE FOR THE SKY
(GORD CAMERA)

(ロシア)5分 日本語字幕付き
企画:UC RUSAL
製作:BeaversBrothers

解説:男が、子供の時から抱いていた空への憧れを語る。最終目標は、地元にスカイダイビングクラブを設立し、そこで使うためにAn-2機を修理すること。ロシアのアルミ製造大手メーカールサール社で働く才能豊かな社員をピックアップ。

He says he always wanted to fly. He assembled and flew a hand glider and a microlight. Now he wants to fix an An-2 and operate it for a skydiving club. Russian aluminum giant Rusal has many ambitious, talented workers, and he is one of them.

8. THE DISCOVERY
(SILVER SCREEN)

(ロシア)9分 日本語字幕付き
企画:The Stork Day
製作:FreeMotion Group (LBL Production)

解説:ロシアのノヴォシビルスク市にある養子縁組支援団体ストーク・デイの啓蒙ビデオ。障害のある孤児の養子縁組に踏み切った人々にスポットを当て、きっかけや、家族になった現在の心境などを、インタビューと合わせて伝える。

This moving video is featuring families from an organization of adoptive parents Stork Day in Novosibirsk in Russia. The parents who adopted children with disabilities talk about their experience of adoption and how they discover their true love in their children.

9. REAL MASTER
(CERTIFICATE)

(スイス)4分 日本語字幕付き
企画:ETH Zurich
製作:Seed Audio-Visual Communication

解説:スイスが誇るチューリッヒ工科大学を、軽快なラップで紹介する学校プロモーションビデオ。登場するインテリ学生たちの溢れ出るまじめさと、ラップのリズムとの凸凹感で、お堅い工科大学のイメージを塗り替えようとする努力がみられる。

Rap infused corky ETH Zurich’ PV is trying to appeal to the new generation of brainy teenagers from all over the world. Students are studying and partying hard at ETH Zurich with the top-notch modern facility inside the beautiful old campus.

Cannes Corporate Media & TV Awards

2010年設立。フランス・カンヌで開催。企業映像、オンラインメディア、TVドキュメンタリー等、世界五大陸からのエントリーがあるフェスティバル。

https://www.cannescorporate.com/

10. We are John Cockerill
(Best Director)

(ベルギー)1分 日本語字幕付き
企画:John Cockerill
製作:DoubleDouble

解説:2019年に社名を改めたベルギーの機械工学グループJohn Cockerill社。従来のイメージを脱し、より未来志向でチャレンジを続ける大胆さと人を想う企業としてのアイデンティティを、ブランド刷新によって表明するブランデッドムービー。

In 2019, the Belgian industrial group CMI has changed their name to John Cockerill. This video highlights their complete rebranding by expressing their audacity to challenges for the future and their corporate identity which embraces human, society, and the nature.

11. SWISS AIRCRAFT ENGINEER MEETS BREITLING WATCHMAKER

(スイス)6分 日本語字幕付き
企画:Swiss International Air Lines Ltd.
製作:LAUSCHSICHT AG

解説:時計メーカーのブライトリングは、航空会社スイス インターナショナル エアラインズとの限定コラボモデル「ナビタイマー アビエイター8 B01」を発売。本映像は両社のパートナーシップを象徴するシリーズの1作品で、飛行機の整備士が時計職人の工房を訪ねる様子を描いている。

Breitling developed a SWISS Limited Edition of their Navitimer Aviator 8 B01. This is the first episode of a series which shows and celebrates the partnership between the two companies. An aircraft mechanic from SWISS meets a watchmaker from Breitling.

12. KAESER Kompressoren Unternehmensfilm / Imagefilm
(Corporate Image Films Silver)

(ドイツ)6分 日本語字幕付き
企画:KAESER KOMPRESSOREN SE
製作:STILLROLLING PRODUCTION

解説:エネルギー効率と信頼性に優れた圧縮空気システムでグローバルに展開するケーザー・コンプレッサー社。普段目にすることのない圧縮空気の技術が、様々な業界や人々の暮らしに提供しているソリューションを紹介する。

KAESER KOMPRESSOREN provides compressed air system solutions with high energy efficiency and reliability. The video takes the viewer on a journey through the world of compressed air and shows what the company as a global technology and innovation leader has to offer.

13. Drowning
(Informational Films Gold)

(イギリス)4分 日本語字幕付き
企画:Surviving Economic Abuse
製作:Media Zoo Ltd.

解説:物語は水槽に捕らわれた一人の女性のモノローグから始まる。彼女が語るのは、幸せだったはずの結婚生活を変えてしまったもの。それは次第に水槽に溜っていき彼女を追い詰める。私たちの社会に潜む闇に焦点を当てた作品。

This story begins with a woman’s monologue, and she is trapped in a bowl. What she tells us is something which has changed her marriage. It gradually fills the bowl but there is no way out. The video reveals one of the dark sides of our society.

14. Sailing to the Limits
(Best Camera)

(イギリス) 1分30秒 日本語字幕付き
企画:INEOS
製作:Media Zoo Ltd.

解説:世界的化学メーカーイネオスのヨットチーム、イネオス・チームUKの紹介映像。第36回アメリカズカップに向けて最高のヨットとチームを作り上げてきたスキッパーのベン・エインズリーが、レースへの意気込みを語る。

The introductory film of the global chemical producer INEOS’s sailing team, INEOS Team UK. Ben Ainslie, the team’s skipper talks all the essential elements to designing a winning boat and a winning team in the 36th America’s Cup.

15. Traditional craftsmanship meets contemporary design
(Grand Prix)

(ドイツ) 3分
企画:Dibbern GmbH
製作:27 Kilometer Entertainment GmbH

解説:ドイツ郊外の町にあるDIBBERN社の工場では、職人の手から洗練された磁器が作り出されている。「伝統的な技とモダンなデザインの融合」というコンセプトを体現する1つ1つの工程を美しく切り取ったPR映像。

In the DIBBERN manufactory located in an outskirt town of Germany, craftsmen create fine bone china pieces. Every production step and sophisticated details visualized in the video reflect the company’s core philosophy: traditional craftsmanship meets contemporary design.

会場案内図/問い合わせ先

地図

[会場のご案内]

ユーロライブ

〒150-0044 東京都渋谷区円山町1-5 KINOHAUS 2F

アクセス

渋谷駅下車、Bunkamura前交差点左折

チケット購入について (11/20まで)

前売券:2,500円 当日券:3,000円

チケットぴあ  Pコード 550-565
※チケットぴあでは11/25までお取り扱いしております。

  • 上映会終了後、ユーロライブロビーにて懇親会を開催
    多数ご参加ください。(1ドリンク付)

[問い合わせ先]

公益社団法人 映像文化製作者連盟

〒103-0016 東京都中央区日本橋小網町17-18
TEL 03-3662-0236 FAX 03-3662-0238
http://www.eibunren.or.jp

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