International Corporate Film Showing 2018

上映作品

WordMediaFestival

2000年設立。ドイツ・ハンブルクで開催され、コーポレートコミュニケーション、セールスプロモーション、テレビ番組、Webなど10数カテゴリーからなる国際映像祭。

http://www.worldmediafestival.org

1. MAN-TESTED TO THE LIMIT
(intermedia-globe GOLD)

(ドイツ)5分
企画:MAN Truck & Bus AG
製作:Proxenos GmbH

解説:MAN社のバスに限界はあるのか?検査員の前に現れた大型バスに用意された課題は3つ―大勢の子供たち、大勢のサッカーファン、そして大勢のならず者。バスの大敵とも言える乗客を乗せ、果たして無事に走行可能なのだろうか!?

How much load can a MAN’s bus accommodate? A large MAN bus arrives in front of the experimenters to be tested to the limit with three different challenges: wild maniacs, football fanatics, and outlaw crew. How can it manage such undesirable passengers?

2. SPOTLIGHT ON SOUND
(intermedia-globe GOLD)

(ドイツ)2分 日本語字幕付き
企画:OLYMPUS EUROPA SE & CO.KG
製作:FUSE GmbH

解説:ハイレゾ音質での録音が可能なオリンパス社のポータブルサイズICレコーダーLS-P4を、実際に使用して音声収録したプロモーション映像。何気ない音にも耳を傾け、ありのままの音を掬い上げれば、そこからリズムとストーリーが生まれる。

Olympus’s promotional video for its portable IC recorder LS-P4, which is capable of Hi-Res sound recording and was actually used to make the video. By listening to simple ordinary sounds and recording them as they sound, you can create new rhymes and stories.

3. VOLVO PENTA-MADE TO MOVE YOU
(intermedia-globe GOLD)

(スウェーデン)2分 日本語字幕付き
企画:AB Volvo Penta
製作:Lucky Punk

解説:陸上でも海上でも、ボルボペンタ社の使命は安全で信頼できる動力を提供すること。自然への敬意と恵みへの感謝をもって、人、ビジネス、社会を動かすという、同社が志す方向性を描いたブランデッドムービー。

The mission of Volvo Penta is to provide safe and reliable power both on land and at sea. This branded film is the direction of the company, and that is to move people, businesses, and societies in their progress with grace and respect toward the elements.

4. DIE VOGELHOCHZEIT(The Bird Wedding)
(intermedia-globe GOLD)

(ドイツ)6分
企画:ZDF
製作:Alpenblick GmbH

解説:ツグミの花婿とクロウタドリの花嫁の結婚式を描いたドイツ民謡『小鳥の結婚式(Die Vogelhochzeit)』が、2Dアニメーションになって子供向け番組 “Siebenstein”に登場。大人も子供も楽しめるポップなカラーと凝ったディテールに、伝統の中の新しさが感じられる。

A German folk song “The Birds’ Wedding (Die Vogelhochzeit)” has got a new life as 2D animation film in the kids program “Siebenstein.” Pop colors and illustration details give fresh twists to the old story of the marriage between thrush and blackbird, which both adults and kids can enjoy.

US International Film & Video Festival

1967年設立。アメリカ・ロサンゼルスで開催。コーポレート、教育、エンターテイメント、ドキュメンタリーの分野がわかれ、毎年20数ヶ国からエントリーがある世界的な映像祭。

http://www.filmfestawards.com/

5. AFTERTASTE
(CERTIFICATE)

(台湾)4分
企画:Shin Yeh Co. Ltd.
製作:Wizard Films / Yuan Ze University

解説:ホスピタリティと情熱で、40年にわたり心に残る格別なおいしさを提供してきたレストラン欣葉。人々が舌鼓を打つ多彩な料理の裏側には、真摯に食材と向き合うシェフ、ゲストを心からもてなすスタッフの姿があった。

With hospitality and passion, Shin Yeh has offered extraordinary taste that stays in your heart for 40 years. Many guests enjoy the rich and varied cuisine at the table, behind which were countless chefs and staff who contribute to their amazing experience.

6. TRUE QUARITY TIME
(SILVER SCREEN)

(スイス)4分
企画:Titoni Ltd.
   Tony Jost, Marcel Bachmann
製作:Seed Audio-Visual Communication

解説: スイスの時計メーカー、TITONIが贈る3本立てのブランデッドムービー。「本当に価値ある時間(True Quality Time)」をテーマに、同社が誇る高度な技術やこだわりと、時計を身につける人々の固有の体験を重ね、映像美とともに描く。

Three branded films by the Swiss watch manufacturer Titon. Each one of them depicts a consistent theme, “True Quality Time” by combining the brand’s technical quality feature and sincere attitude with customers’ unique experiences.

7. THE FUTURE OF X-RAY
(GORD CAMERA)

(アメリカ)5分 日本語字幕付き
企画:GE Healthcare
製作:Mountain View Group ,Ltd.

解説:将来X線撮影装置の技術発達により、正確な診断や業務の最適化、ミスや無駄の低減、膨大な量のデータのより効率的な管理が可能になったら?このような「もし」を実現するGEヘルスケア社のX線撮影装置事業部を紹介する。

If future developments of X-ray tools could bring better outcomes for patients, business optimization, reduction of errors and waste, and better management of vast amounts of data? This video introduces GE Healthcare's X-Ray business unit which aspires to realize such future.

8. THE TEA EXPLORER
(GORD CAMERA /BEST OF FESTIVAL WINNER)

(カナダ)2分 *トレーラー映像 日本語字幕付き
製作:90th Parallel Productions Ltd

解説:自称お茶マニアのカナダ人探検家ジェフ・フュークス。お茶に人生を捧げてきた彼は、最高の1杯を求めて茶樹の森やかつて茶葉商人が歩いた交易路を旅する。忘れられた歴史を辿り、お茶の世界の魅力に迫るドキュメンタリー作品の予告映像。

Canadian explorer Jeff Fuchs calls himself a “tea junkie.” In search for the perfect cup of tea, he goes in the tea forests and follows the ancient tea trade route. This trailer is for a documentary film that reveals a forgotten part of history and a fascinating world of tea.

9. DESTNATION TOBOLSK
(GORD CAMERA /BEST OF FESTIVAL WINNER)

(ロシア)13分 日本語字幕付き
企画:Sibur.ZapSibNeftehim/Tobolsk
製作:LBL Production (FreeMotion Group)

解説:シブール社による、ロシア最大規模の石油製油所建設プロジェクトを追ったドキュメンタリー映像。国内外から超巨大タンクを解体せずに建設地まで輸送するという難問が立ちはだかる。数々の制約の中、果たして実現可能なのか?

A documentary film on Sibur’s massive construction project to build the largest petroleum refinery in Russia. The challenge is how to transport huge assembled tanks to the site from inside and outside of the country. With lots of limitations, is the project even possible?

Cannes Corporate Media & TV Awards

2010年設立。フランス・カンヌで開催。企業映像、オンラインメディア、TVドキュメンタリー等、世界五大陸からのエントリーがあるフェスティバル。

http://www.cannescorporate.com/

10. ♯CreatnigPerfectPlaces
(Corporate Videos Gold Winner)

(ドイツ)3分 日本語字幕付き
企画:Siemens Schweiz AG,Building Technologies Division
製作:Theim Kommunication GmbH

解説:メルボルン博物館のビル管理システムを提供するシーメンス社の役割は、建物管理や収蔵品の保存に留まらない。人々が過去から紡がれてきた文化を知り、現在に生きる自らのアイデンティティを再認識し、未来へと伝えていく場を創造しているのだ。

Siemens, who provides building management systems of Melbourne Museum does more than keeping the building conditions and preserving artifacts. It creates the place where people learn ancient cultures, notice the origin of their identities, and carry them on to the generations to come.

11. Life without Limitations-The story of Jason Brügger
(Corporate Image films Gold Winner)

(スイス)3分 日本語字幕付き
企画:Sonova AG
製作:Sonova AG

解説:聴覚障害を患い、一度はサーカス団員になる夢を諦めかけたジェイソン・ブリュッガー。彼は今、補聴器の助けを借りて、華麗な空中技で人々を楽しませ、自身の人生を謳歌している。ソノヴァグル―プが贈る、“制限のない人生”の物語。

A story of “Life without Limitations” by Sonova Group. Affected by hearing loss, Jason Brügger almost gave up his dream to be a circus artist. However, he now entertains people with the beautiful aerial performance and enjoys life to the fullest with the help of hearing aids.

12. REGGIANI A THREAD LINKING WATER,EARTH AND SKY
(Marketing Communication Silver Winner)

(イタリア)6分 日本語字幕付き
企画:Roggiani S.P.A
製作:Roggiani S.P.A

解説:川が山から谷へと流れるように、自然はつながりの中にある。だからこそ、レッジアーニは自然への敬意を忘れない。トレーサビリティ、生分解性、省エネルギーに配慮し、1本1本の糸から紡がれる生地は、水や土や空とも見えない糸でつながっている。

As a river flows from mountains to valleys, nature elements are linked to each other. That’s why REGGIANI always has respect toward nature. Each thread the brand makes while guaranteeing traceability, considering biodegradability, and preserving energy is linking water, earth, and sky.

13. Sennheiser Audiophlie Range-HD820
(Best Editing)

(ドイツ)1分 日本語字幕付き
企画:Sennheiser electronic GmbH &Co.KG
製作:Cinecore Motion Pictures GmbH &Co.KG

解説:ゼンハイザー社のハイエンドオーディオファイル・シリーズHD820のプロモーション映像。「俺の声が聞こえるか?」と激しく語りかける“内なる声”。時に大胆で衝動的なこの声に耳を傾けることこそが、新たな挑戦に突き進むエネルギーの源泉となる。

A promotional video for Sennheiser’s Audiophile Range headphones HD820. The inner voice relentlessly talks to you, “Can you hear me?” It seems to sound crazy and against your rationality, but following it sometimes impel you to venture into new terrain.

14. JOTUNHEIMEN

(ノルウェー)3分
企画:Visit Jotunheimen
製作:FOTOKNOFF AS

解説:ノルウェー最大の山脈に位置するヨートゥンヘイム国立公園は、岩石や氷河、巨大な湖、青々した渓谷といった様々な表情を見せ、訪れる人を大自然へといざなう。壮大で圧倒的な美しさを写し取ったVisit Jotunheimenによる観光プロモーション映像。

Jotunheimen National Park, located in Norway’s highest mountain ranges, shows variety of natural features such as rocky roads, glaciers, large lakes, and lush valleys, and immerses visitors in nature. This tourism promotion video presented by Visit Jotunheimen portrays the overwhelming beauty of the park.

15. Kilchoman 100%Islay-From barley to bottle
(Best Director)

(イギリス)2分
企画:Kilchoman Distillery
製作:RD Content

解説:キルホーマン蒸溜所はスコットランドのアイラ島に124年ぶりに誕生した農場蒸溜所。大麦の栽培からボトリングまでの全工程を一貫して行い、100%アイラ島生まれを誇る唯一無二のウイスキーに、一切の妥協はない。

Kilchoman Distillery is a farm distillery that was built on Islay for the first time in 124 years. Its whisky completely produced on site with skill, care, and attention to detail has 100% Islay philosophy in its core, literally from barley to bottle.

会場案内図/問い合わせ先

地図

[会場のご案内]

ユーロライブ

〒150-0044 東京都渋谷区円山町1-5 KINOHAUS 2F

アクセス

渋谷駅下車、Bunkamura前交差点左折

チケット購入について (11/20まで)

前売券:2,500円 当日券:3,000円

チケットぴあ  Pコード 559-145
※チケットぴあでは11/26までお取り扱いしております。

  • 『懇親会』(チケットは1ドリンク付)
    上映終了後ユーロライブロビーにて開催
    多数ご参加ください。

[問い合わせ先]

公益社団法人 映像文化製作者連盟

〒103-0016 東京都中央区日本橋小網町17-18
TEL 03-3662-0236 FAX 03-3662-0238
http://www.eibunren.or.jp

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