〒150-0044 東京都渋谷区円山町1-5 KINOHAUS 2F
渋谷駅下車、Bunkamura前交差点左折
〒103-0016 東京都中央区日本橋小網町17-18
TEL 03-3662-0236 FAX 03-3662-0238
2000年設立。ドイツ・ハンブルグで開催され、
コーポレートコミュニケーション、セールスプロモーション、
Webなど10数カテゴリーからなる国際映像祭。
(USA,GERMANY/アメリカ,ドイツ) 5分
企画:Home Box Office
製作:Mackevision Medien Design GmbH
解説:ファンタジー小説原作の海外ドラマ『ゲーム・オブ・スローンズ シーズン4』メイキング映像。壮大な世界観が作り上げられる様子を、レイヤーごとに順を追って表示。CG技術の高さを感じさせる作品。
(GERMANY/ドイツ) 2分 日本語字幕付き
企画:BMW Group
製作:RückenwindFilm
解説:レース中の事故で両足を失ったザナルディは、BMWのZ4 GT3でレースに復帰した。彼にとって走ることは生きること。コースを駆けぬける歓びを噛みしめ、BMWと共に挑戦し続ける一人のドライバーを紹介する。
Alessandro Zanardi, who lost both legs in a racing accident, made a comeback with a BMW Z4 GT3. Driving is what makes him alive. The film introduces the driver, who, while reveling in the sheer pleasure of driving in a race, tackles new adventures with BMW.
(GERMANY/ドイツ) 8分 日本語字幕付き
企画:Carl Zeiss AG
製作:Visuarte
解説:国連が定めた「光および光技術の国際年」のセレモニーで、ドイツのレンズメーカー「カールツァイス社」が上映した作品。臨場感あふれる映像と共に、光合成や光通信など様々なテーマに沿って光の重要性を伝える。
This film was presented by German lens manufacturer Carl Zeiss at the United Nations’ International Year of Light and Light-based Technologies. This film introduces the significance of light from many aspects such as photosynthesis and optical communications.
(GERMANY/ドイツ) 3分 日本語字幕付き
企画:VDMA
製作:Bee Film GmbH
解説:ヨーロッパ最大の工業団体であるドイツ機械工業連盟(VDMA)。新規の客が理髪店を訪れ、行き届いたもてなしを受ける。ストーリーを通じ、新しいメンバーが参加しやすい雰囲気と充実したサービスをアピールする。
VDMA (German Engineering Federation) is the largest engineering association in Europe. A man enters a barbershop for the first time and enjoys the finest hospitality. Through the film, VDMA assures that newcomers will feel welcome and enjoy the best service.
(GERMANY/ドイツ) 2分 日本語字幕付き
企画:Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
製作:Bee Film GmbH
解説:ル・マン24時間レースに出場したポルシェ。LMP1クラスではラスト2時間まで上位争いに絡み続け、GTE Proクラスでは3位に入賞した。この成績を評価しつつも、2015年大会に向け奮起するチームの姿をとらえた作品。
In the 24 Hours of Le Mans, Porsche’s teams competed in the leading group for 22 hours in the LMP1 class and won 3rd place in the LM GTE Pro class. While celebrating these results, the film follows the teams as they get ready for Le Mans 2015.
(GERMANY/ドイツ) 2分 日本語字幕付き
企画:AUDI AG
製作:M4 Automotive GmbH
解説:とある給油所には、かつて多くの人々がガソリンを入れに来ていた。この給油所に勤めて30年ほどになる男は、毎日のように知人が運転する車Audi A6を目撃する。Audi A6の燃費のよさをユーモアを交えてアピールした作品。
In the good old days, this filling station used to have many customers coming by to gas up. An attendant working here for decades now sees an old customer driving past in an Audi A6 every day. The film comically highlights Audi A6’s fuel-efficiency.
1967年設立。アメリカ・ロサンゼルスで開催。
コーポレート、教育、エンターテイメント、ドキュメンタリーの
分野にわかれ、毎年20数ヶ国からエントリーがある世界的な映像祭。
(SWITZERLAND/スイス) 4分
企画:Bucherer
製作:Seed Audio-Visual Communication
解説:スイスの老舗時計&ジュエリーメーカー「カール・F・ブヘラ」。職人技へのこだわりは昔から変わることがない。静かなスタジオの中で行われる精巧を極める手作業。1つの商品が完成するまでの舞台裏を垣間見ることができる。
Carl F. Bucherer is one of the most traditional Swiss watch and jewelry brands. Their pursuit of the finest craftsmanship is relentless. The film follows meticulous handwork practiced in a quiet studio and shows us how one product is perfected.
(TAIWAN/台湾) 6分
企画:UKAI
製作:Wizard Films
Director: Shih-Ming Chang (Yuan Ze University)
解説:日本食レストラン「うかい」。料理人は食材に魂を吹き込み、ダイニングでは徹底したサービスを提供する。滝や雪山といったインパクトのある自然の映像を盛り込み、自然との調和を大切にする店の精神を伝える。
Introducing Japanese restaurant UKAI. The ingredients are given soul, and served with perfect service. Images of Mother Nature, such as water falls and snowy mountains, express the restaurant’s spirit of harmony with nature.
(SWEDEN/スウェーデン) 2分 日本語字幕付き
企画:Myndigheten for Tillgangliga Medier/Johanneshov Asa Wallstrom
製作:Pophunters Film & TV AB
解説:スウェーデンのオーディオブックメーカー「LEGIMUS」の紹介映像。オーディオブックは読書が困難な人々をサポートするだけでなく、様々なシーンで活用できることを、3人の若者の日常生活を通して提案している。
This is a promotional video for Swedish audio book maker, Legimus. Audio books support people who have difficulty reading but can also be used in many different ways, as shown in the daily lives of these three people.
(UNITED KINGDOM/イギリス) 1分
企画:AGA
製作:Future & Co Films Ltd
解説:1920年代から続く英国製オーブンAGA 。伝統的なデザインに最新技術を搭載し、現代に適応するモデルへと進化を遂げた。このオーブンを使って料理が完成する過程を、照明とカメラ技術を駆使した映像美で伝える。
AGA is a British range cooker and oven manufacturer active since the 1920s. Their traditional designs have been enhanced by new technology to meet modern needs. Food preparation with the oven is shot with exquisite lighting and camera work.
(NETERLANDS/オランダ) 2分 日本語字幕付き
企画:BENCH
製作:CorporateTrailer
解説:ハンドメイドにこだわるオランダの家具メーカー「BENCH」。パリの街なかに自社製品を使ってリビングを再現し、道行く人たちに使い心地を語ってもらう。製品の良さをユニークな手法でアピールするユーモラスな作品。
BENCH is a Dutch furniture manufacturer that specializes in handmade furniture. A living room was created in Paris using BENCH products. Passers-by were asked to sit and give their feedback in a unique and humorous attempt to promote BENCH products.
(INDONESIA/インドネシア) 3分
企画/製作:Point One Desighns
解説:インドネシア、バリ島を本拠地とするウェディングビデオ制作会社の宣伝。島の美しい自然をとらえた動画は圧巻。実際の結婚式、披露宴の映像を交えて、人生最良の日に生まれる感動をドキュメンタリータッチで伝える。
This features a wedding videography company based in Bali, Indonesia. Beautiful scenes of the island added to real wedding ceremonies and parties in this documentary type video showcase the best moments of people’s lives.
(TAIWAN/台湾) 2分
企画:ASUSTeK Computer Inc
製作:Wizard Films
Director: Shih-Ming Chang (Yuan Ze University)
解説:ASUSのオールインワンモバイルノートPCの宣伝映像。心優しい男の子が自宅に迷子犬をかくまう。強い絆が芽生え、犬が家族の一員となるまでのストーリーを通じて、商品の実用性とモビリティ性の高さを伝える。
A promotional video for ASUS All-In-One Portable PC. A kind boy brings a stray dog home. A bond forms and the dog becomes a member of the family. The PC’s usefulness and high mobility is shown through this heartwarming story.
2010年設立。フランス・カンヌで開催。
企業映像、オンラインメディア、TVドキュメンタリー等、
世界五大陸からのエントリーがあるフェスティバル。
(USA/アメリカ) 1分 日本語字幕付き
企画:Morton Salt, Inc.
製作:Visually
解説:アメリカを代表する塩ブランド、モートンソルト。アメリカ人の生活のあらゆ
る場面に登場し、長年にわたり人々に愛されてきたアイコン、モートンソルトガール
が2014年に100回目の誕生日を迎えるのを祝った作品。
Morton Salt, Inc. is a major American brand. Its symbol, the Morton Salt Girl,
is an endearing feature in people's lives all across America, and she has been
a beloved cultural icon for many years. This is a 2014 tribute video to
celebrate her 100th birthday.
(RUSSIAN FEDERATION/ロシア) 2分
企画:ScPA StarLine
製作:Abuzyarov corporate films studio
解説:StarLineに搭載された車のセキュリティーやテレマティクス機能をビジュアル的に分かりやすく説明した動画。制御コードや車両の位置特定、ウェブ上での追跡やオンライン通知、エンジンの自動点火などの機能を紹介する。
This film explains clearly and visually the security and telematics functions of automobiles equipped with StarLine security systems. It introduces the functions of control code, vehicle position specification, tracking on the web, online notification, and automatic ignition.
(NORWAY/ノルウェー) 3分 日本語字幕付き
企画:Danske Bank
製作:Headspin Communication AS
解説:困難な試練に直面した時、目の前には二つの選択肢が現れる。それは諦めるか立ち向かうか。ダンスク銀行が企画したこの作品は、同社の従業員向けに制作されたもので、彼らの心を鼓舞するような作りとなっている。
When you face hardships, you are faced with a choice—to give up or stand up to the challenge. This film, made by the Danske Bank for its employees, is geared to galvanize them.
(NETERLANDS/オランダ) 2分 日本語字幕付き
企画:Dick Moby
製作:CZAR NL
解説:地球に優しいバイオアセテート素材を用いた、ツァイス社製のレンズを使用した高品質のイタリア製サングラス。このDick Mobyのサングラスが手作業で作られる様子を、サングラスの視点でユーモラスに紹介した作品。
Dick Moby sunglasses, made of environmentally friendly bio acetate and Zeiss lenses, are high grade Italian eyewear. In this film, a pair of Dick Moby sunglasses narrates humorously the process of being handmade.
(GERMANY/ドイツ) 3分 日本語字幕付き
企画:AUDI AG
製作:Razorfish GmbH
解説:多くのドライバーにとって車の整備は困難を伴う。そこでアウディ社は、エンターテイメント性を交えた動画バージョンの取扱説明書を企画した。ピットクルーたちの手際のいい作業をスローモーション映像で伝える。
Many drivers find their car maintenance a difficult task, leading Audi to plan an entertaining how-to movie. The pit crews’ quick adeptness can be seen in slow motion.
(UNITED KINGDOM/イギリス) 2分 日本語字幕付き
企画:Ferrero
製作:Casual Films
解説:今や世界有数のお菓子メーカーへと成長を遂げたフェレロ社は、あらゆる製造
の観点において社会的責任を果たすことを誓っている。社会とのつながりをテーマに
5カ国のオフィスと工場で撮影された作品。
Ferrero, which has grown to be one of the world’s leading confectionery companies,
pledges to assume social responsibility in every aspect of manufacturing. The movie
focuses on its offices and plants in five countries based on topics linked with society.
(SWITZERLAND/スイス) 1分 日本語字幕付き
企画:SBB Schweizerische Bundesbahnen
製作:Lichtspiele ‘The Film Agency’
解説:3万2500人に及ぶ従業員のチーム意識を向上させるために制作されたスイス国鉄の作品。従業員一人ひとりの心臓の鼓動、そしてクローズアップされた映像が、観ている人の想像をかき立てる作りとなっている。
The film on SBB (Schweizerische Bundesbahnen), or the Swiss Railways, aims to enhance awareness of the teamwork of its over 32,500 employees. The heartbeat of each and every employee and close-up visual images stir viewers’ imagination.